luni, 2 decembrie 2013

draga administratie publica locala

daca pana acum nu am mai dat nici un semn e datorita faptului ca imi faceam curaj (a se citi chef si timp) sa scriu, nu din lipsa de subiecte...
asadar, revin in forta cu o noua serie:"draga administratie PUBLICA locala" alaturi de seria "draga dom'le primar" (la care voi adauga articole noi, ca am subiecte destule, care imi lasa un gust tare amar). o sa explic si de ce, dupa cum urmeaza, in stilul meu caracteristic, cu liniuta de la capat :):
- de vreun an (a.k.a dupa alegerile locale din 2012) particip la sedintele ordinare si extraordinare de Consiliu Local (CL). la inceput, nu pricepeam nimic. a fost nevoie de multa atentie si cercetare si intrebat colegii cu ce se mananca functia de consilier local si administratia publica in general. cumva, m-am lamurit.
- mi-am dat seama ca de fapt primarul, oricine ar fi el, nu are putere la fel de mare ca si reprezentantii CL, adica oamenii aia multi, vreo 21 in cazul orasului meu, care ar trebui sa ne reprezinte- pe noi, cetatenii platitori de taxe. si o fac, in felul lor.
- cu toate ca primarul ales nu are atat de multa putere, mai ales neavand majoritate in CL, reuseste sa isi puna planurile in aplicare- si aici nu ma refer la planul pentru votanti/ platitori de taxe...

acum, e adevarat ca in viziunea mea, administratia publica locala ar trebui sa functioneze putin diferit, in mai bine. si mai adevarat e ca daca as lucra in primaria asta si as avea putere deplina (cu baza legala), as da afara jumatate din angajatii institutiei. angajati care ar trebui sa lucreze in folosul meu, al cetateanului, nu sa ma plimbe cu o hartie de la ana la caiafa. pe timpul meu si pe banii mei.
dar, nu-i asa, intr-o zi voi ajunge primar. si incet, incet, lucrurile se vor schimba.

avand in vedere ca imi place tare de domnu primar, o sa ii mai scriu o scrisoare, nonformala. ca discutia fata in fata o s-o avem, in curand.

love, live, life

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

cu curaj. nu muşc